hoe te shoppen in Hong Kong. - Reisverslag uit Mong Kok, Hong Kong van Robin Li - WaarBenJij.nu hoe te shoppen in Hong Kong. - Reisverslag uit Mong Kok, Hong Kong van Robin Li - WaarBenJij.nu

hoe te shoppen in Hong Kong.

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 Februari 2016 | Hong Kong, Mong Kok

Zoek je een specifieke winkel in Hong Kong? Dan kan je maar beter goed voorbereid op stap gaan. Zo zoek ik vaak de adresgegevens van een bepaalde winkel voor ik op reis ga. Dit doe ik dan in Nederland al,want ben bang dat ik ggeen gratis wifi kan krijgen of dat ik gewoon geen verbinding heb. Zonder verbinding zitten is op vakantie soms erg lastig.
Deze keer trouwens niet,want we hebben een internet prepaidkaart gekocht.

Goed, winkelen in Hong Kong. Voor ik binnenkort op zoek ga met de door mij opgeslagen informatie wil ik toch het één en ander uitleggen.

Hong Kong heeft veel dingen waar mensen aan denken als je vraagt wat er bij heb opkomt wanneer je er naar vraagt. Één ding ervan is de hoge gebouwen. Met hoge gebouwen heb je ook veel (neonverlichtte)borden die aan de gebouwen vast zitten.
Hier denk je wellicht als toerist niet direct aan om deze aanwijzingen te gebruiken,maar dit moet je zeker doen!

De grote winkels zijn op de begane grond te vinden. Grote merken,maar ook de kleine. Soms Zie je winkels en vraag je jezelf af hoe ze een winkel kunnen zijn en het kunnen overleven? Soms zie je winkels die achteraf geen winkels blijken te zijn of winkels die er wel zijn,maar ze je gewoon niet opvallen.
Over dit laatste kan ik je meer vertellen. Zeker omdat ik het zelf heb meegemaakt.

We lopen metrostation Mong Kok uit. Een heel groot centrum met winkels en vooral hoge gebouwen. Op internet heb ik de informatie gevonden,maar deze is zo summier dat je met de informatie niet ver komt. Block A, app 2 F22 met een appartement naam, geen straatnaam. Hoe zoek je dit?

Door rondjes en rondjes te lopen en soms iemand om hulp vragen.na zeker drie keer dezelfde winkels gezien te hebben vraag je het en blijknke om het verkeerde block te dansen. Het was block huppelepup,maar zeker block A niet.
Je loopt verder in de aangewezen richting en ziet in de lucht de aanwijzingen hangen. De borden moet je zo goed mogelijk proberen te lezen. Hierop staan voor veel mensen onbekende tekens,namelijk het chinees schrift.
Wat jenwel kan herkennen zijn de namen van de bedrijven of het etagenummer waar het bedrijf zich heeft gevestigd.
Zo zijn we een dag lang in de hoogte aan het tiren geweest op zoek naar doe ene winkel. Ben in Mongkok op de 20e verdieping van een normaal uitziende wolkenkrabber uitgestapt om een prachtige winkel te bezoeken. Het was de winkel van het merk Xiaomi. Dit bedrijf maakt erg goede mobiele telefoons en tablets,welke niet in Nederland in de winkel te koop zijn. Ik zelf heb twee mobiele telefoons van dit merk.

Verder zijn we op de 22 verdieping van een nog normaler uitziende klokkentoren geweest om naar een klein hokje te gaan,waar een reisbureautje zich bevond.

Je moet dus goed voorbereid op pad gaan,want in de lucht is meer te zien dan alleen hoogte. Je kunt er de mooiste winkels vinden! Een groot voordeel is dat als je een winkel op de begane grond hebt en een winkel op de 20e verdieping,je in de hoogte een stuk minder hoeft te betalen. Dit heeft met de huren te maken die de winkels moeten betalen. Klinkt simpel toch? En dat is het ook.

Koop bewust, gun jezelf de korting en kijk in de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

vanaf 21-2-2016 ben ik op reis in het grote Hong Kong. Een plek die ik al meerdere malen heb mogen bezoeken. Voor plezier,maar ook om op familiebezoek te gaan. Mijn ouders komen oorspronkelijk uit Hong Kong.

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 3394

Voorgaande reizen:

21 Februari 2016 - 08 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: