1* Michelin Dim Sum - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Robin Li - WaarBenJij.nu 1* Michelin Dim Sum - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Robin Li - WaarBenJij.nu

1* Michelin Dim Sum

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

24 Februari 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Metrostation Prince Edward.
Rond 18:00 we stappen uit en lopen richting uitgang B met voor mij nog een onbekende bestemming. Mijn vader neemt me mee maar een restaurant waar hij eerder heeft gegeten. Het schijnt goede Dim Sum te zijn.

In wirwar van straatjes komen we bij een restaurant aan
Het oogt simpel en niet bijster bijzonder.
Wat wel bijzonder is is de rij die voor de deur staat. Er staan zelfs krukjes langs de ramen om de wachtende wat te verlichten. De krukjes zijn allemaal bezet.

We trekken een nummer en dit blijkt nummer 64 te zijn.
Een vrouw komt zo af en toe naar buiten en geeft een nummer door welke naar binnen mag. Dit correspondeerd met het aantal mensen waarmee de wachtende zijn. "52!" het duurt nog wel even voor we aan de beurt zijn.

Een andere vrouw stapt naar buiten en schuift ons een papieren bestellijst door. Mijn vader kiest en schrijft nummertjes bij verschillende Dim Sum. Lijstjes zoals we die ook bij de all you van eet Japanner kennen.
Vooralsnog heb ik nog geen idee wat me te wachten staat,maar het feit dat "de locals" de moeite nemen om lang te wachten voor het eten zegt wel wat.
Op de deur van het kleine restaurantje zit ook een sticker met Michelin erop. Ook wordt het restaurant aanbevolen door tripadvisor.

De nummers komen naar buiten,waarna de mensen naar binnen gaan
Vervolgens hoor ik ons nummer,"64", en we gaan naar binnen.
Het is krap binnem, je ruikt heerlijke dim Sum geuren. Binnen drie stappen vanaf de straat staat we bij ons tafeltje waaraan nog twee amdere mensen zitten te eten. We worden aan de overzijde van hen opnieuw ingedekt en de al.ingevulde bestellijst wordt ingenomen. Kort hierna komen de voor mij bekend uitziende Dim Sum voorgeschoteld. Voor het oog niks nieuws,maar in mijn mond een explosie van genoegen. Heerlijk knapperig gebakken dimsum met een warm zacht rijstejasje,even voor het gemak zo maar uitgelegd,maar wat was dit heerlijk! De sieuw mai, een klein varkensvlees hapje met garnaal omhuld met een sojavelletje knalt open in de mond. Heerlijk mals en vol bouillon achtige jus. Smaak zo intens!
Rijst met een soort gehakt met sojasaus, zo vol van smaak. Je zou het niet geloven dat je dit soort smaken in dit restaurantje voorgeschoteld krijgt. Het is namelijk een klein tentje met een nog kleinere keuken.
Wel loopt er voldoende personeel.

We genieten beide van de Dim Sum en na 25minuten en omgerekend naar euro's, 20euro lichter lopen we met een voldaan gevoel naar het metrostation terug om maar huis te gaan.

Ben je ooit van plan naar Hong Kong te gaan en wil je lekkere Dim Sum eten?
Vergeet One Dim Sum niet!